Cunit Informació del 10/6/2026 — Notícies Cunit: Protecció Civil, Rodalies i agenda cultural
Detalls sobre la participació de voluntaris locals en l'acte multitudinari del Papa Lleó XIV.
Queixes de la plataforma Dignitat a les Vies pels retards a l'R2 Sud després de les obres.
Iniciativa municipal per fomentar la reutilització i el consum sostenible.
Seguiment de les obres estratègiques de rehabilitació de l'edifici amb fons europeus.
Projecte per millorar l'eficiència en la gestió i distribució de l'aigua potable.
Informació sobre les afectacions viàries i l'inici de les obres al carrer Les Sorres.
Acreditació de 13 nous pilots municipals per a tasques d'inspecció i suport.
Presentació de la jornada reivindicativa LGTBIQ+ prevista pel 20 de juny.
Curs formatiu destinat a empreses i autònoms sobre l'ús de la IA en negocis.
Detalls de la festa enogastronòmica que tindrà lloc al passeig marítim.
El temps a Cunit segons Josep Miró.
Actualitat i Serveis Públics
Dispositiu Protecció Civil
- Es destaca la participació de 26 voluntaris del Penedès en el dispositiu preventiu amb motiu de la visita del Papa Lleó XIV.
- Les funcions principals han estat la gestió d'incidències, orientació al públic i suport als cossos de seguretat com els Mossos d'Esquadra.
Crisi a Rodalies
- La plataforma Dignitat a les Vies denuncia la falta de millores reals a la línia R2 Sud després de les obres als túnels del Garraf.
- Els usuaris reporten retards constants de fins a 30 minuts i critiquen que el servei amb autobusos, durant les obres, havia estat més puntual.
Iniciatives Municipals de Cunit
Sostenibilitat i Patrimoni
- L'Ajuntament de Cunit impulsa un mercat d'intercanvi de roba i objectes pel dia 13 de juny al carrer Montserrat Roig.
- Es realitza un seguiment de les obres al Casal Municipal de Cunit, projecte finançat pels fons europeus Next Generation per crear un espai modern i cultural.
Digitalització i Mobilitat
- S'ha adjudicat un projecte de digitalització del cicle de l'aigua a Veolia per millorar la detecció de fuites mitjançant telemesura i sectors controlats.
- S'inicia la primera fase del nou carril bici amb diverses afectacions al trànsit a la zona de Les Sorres.
Formació i Cultura
Actualització tecnològica
"Hem incorporat personal d'altres serveis municipals perquè els drons poden aportar molt valor en àmbits molt diversos de la gestió pública."
- 13 nous pilots han finalitzat el curs de drons, ampliant l'ús d'aquesta eina des de la Policia Local cap a altres àrees com Medi Ambient.
Agenda d'Oci
- Celebració de la 14a Xarelada aquest dissabte, una cita enogastronòmica clau per a la promoció dels vins del Penedès.
- El 20 de juny el passeig marítim acollirà el Cunit amb Orgull, una jornada festiva i reivindicativa en suport al col·lectiu LGTBIQ+.

